یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

ایستگاه پمپاژ فاضلاب شرق اهواز به همت دولت سیزدهم آماده بهره‌برداری است

ایستگاه پمپاژ فاضلاب شرق اهواز به همت دولت سیزدهم آماده بهره‌برداری است

ایستگاه پمپاژ فاضلاب شرق اهواز که یکی از دغدغه‌های مردم این شهر به شمار می‌رود با تلاش و همت دولت سیزدهم تکمیل و آماده بهره برداری است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، ظرفیت کل ایستگاه پمپاژ فاضلاب شرق اهواز یک هزار و ۳۵۰ لیتر بر ثانیه بوده و ظرفیت پمپاژ آن ۲ مترمکعب بر ثانیه است.
جمعیت زیر پوشش این ایستگاه ۲۰۰ هزار نفر بوده و تمام مناطق شرق اهواز از جمله زیتون کارمندی، ملی راه، کوروش، کوی ملت، زرگان، کوی جواهری و ... را در بر می‌گیرد.
این ایستگاه متشکل از چهار دستگاه الکتروپمپ لجن‌کش ۹۰ کیلووات است که فاضلاب مناطق ذکر شده را از طریق خط ۱۲۰۰ میلی‌متر تحت فشار به ایستگاه‌های موجود در مسیر (پمپاژ کوی نفت و سه راهی صنایع فولاد) منتقل و از طریق خط ۱۶۰۰ میلی‌متر به تصفیه‌خانه شرق منتقل می‌کند.
۲ ایستگاه موجود در مسیر (ایستگاه پمپاژ کوی نفت و سه راهی صنایع فولاد) به صورت کامل ساماندهی و تمامی تجهیزات برق و مکانیکی آنها اورهال و تعویض شده است.
برای ساخت و تجهیز ایستگاه پمپاژ فاضلاب شرق اهواز ۷۰۰ میلیارد ریال و برای ساماندهی ۲ ایستگاه پمپاژ کوی نفت و سه راهی صنایع فولاد ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
صابر علیدادی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در این خصوص بیان کرد: رودخانه کارون، فاضلاب اهواز را به دو قسمت شرق و غرب تقسیم کرده است که بخش اعظم فاضلاب در شرق اهواز قرار دارد.
وی افزود: حدود ۲۵ درصد فاضلاب خام کل اهواز به ایستگاه ملی‌راه منتقل و تصفیه می شود که یکی از بخش‌های مهم فاضلاب اهواز به شمار می‌رود.
علیدادی با بیان اینکه تمام اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم صورت گرفته و طی ۲ سال به سرانجام رسید گفت: ایستگاه پمپاژ ملی‌راه اهواز علاوه بر جمع‌آوری فاضلاب خام سطح اهواز، بخش عمده‌ای از فاضلاب مناطق زیتون کارمندی، ملی‌راه و کوی ملت را به سمت تصفیه‌خانه شرق اهواز منتقل می‌کند.
وی افزود: این ایستگاه شامل اتاق‌های دیزل ژنراتور، پست برق، پست پاساژ و نگهبانی در مساحت ۱۵۰ متر مربع و با ظرفیت پنج هزار متر مکعب در ساعت احداث شده است.
مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: افزایش رضایتمندی مردم یکی از رسالت‌های اصلی ما به شمار می‌رود و امید است با طرح‌های در حال اجرا در استان و به ویژه اهواز تا سال آینده بخش زیادی از مشکلات فاضلاب اهواز و استان برطرف شود.
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(پنج شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲) ۱۱:۱۰
http://www.abfakhz.ir/u/52y
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید