شنبه ۶ اَمرداد ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

رفع بیش از 300 مورد شکستگی خطوط توزیع آب خرمشهر

رفع بیش از  300 مورد شکستگی خطوط توزیع آب خرمشهر

مدیر آبفا منطقه خرمشهر گفت: به منظور تامین و توزیع آب شرب، افزایش کمی و کیفی فشار آب، جلوگیری از هدر رفت آب و رفع تنش آبی، از ابتدای سالجاری 308 مورد شکستگی خطوط انتقال آب در این شهرستان ترمیم و اصلاح شد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، علی پورافضلی با بیان اینکه از این تعداد 273 مورد مربوط به انشعاب ‌ها،  28 مورد مربوط به شبکه توزیع شهر و همچنین 7 مورد خط انتقال آب بوده است، افزود: علت عمده شکستگی‌های یاد شده وجود ۷۵ درصد لوله آزبست و چدنی در خط انتقال و شبکه توزیع است.

 

وی با اشاره به اینکه رفع شکستگی در شبکه توزیع و انشعاب‌های آب با تلاش گروه‌های حوادث و اتفاقات این امور انجام شده، اذعان داشت: از این تعداد، ۱۶۷ مورد شکستگی در حوزه شهر و ۱۴۱ شکستگی در حوزه روستا رفع نقص و اصلاح شده است.

 

پورافضلی علت اصلی این شکستگی‌ها را علاوه بر قدمت و فرسودگی خطوط شبکه، تردد خودرو‌های سنگین در سطح شهر و انشعابات غیر مجاز عنوان کرد و افزود: این موارد موجب افت فشار و کاهش کیفیت آب آشامیدنی شهروندان می‌شوند.

 

مدیر آبفا منطقه خرمشهر  در پایان از شهروندان خواست تا هرگونه شکستگی در شبکه توزیع آب را از طریق سامانه اتفاقات آب (۱۲۲) اطلاع‌رسانی کنند.

 

تنظیم: راشین نجارپور

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۳:۰۹
https://www.abfakhz.ir/u/577
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید